close

  P1230053

(The story and Dialogue) - Are you my Mohter?  誰才是我媽媽呢?

P1230060

The little bird was looking for its Mother. Who is its Mother?  

就在鳥媽媽出外覓食時,鳥寶寶著急地去找鳥媽媽......誰才是小小鳥的媽媽呢??? 鳥寶寶滿心著急要找媽咪... >//<

P1230061

Let's begin the story.  感人詼諧的故事即將開始....

P1230008

Meow Meow Meow~~~The little bird looked at the cat, it said "Are you my Mother?"  Oh ~~I 'm not your Mohter.

喵喵喵喵...鳥寶寶看著貓咪說:你是我媽媽嗎?  喔...不,我不是你的媽媽>//<

P1230013

The little bird saw a hen...."Are you my Mother?" the little bird asked.
鳥寶寶看見母雞....著急地問著:你是我的媽媽嗎? 

P1230018

Are you my Mother????   I am not your Mother.  I am a dog. 

你是我媽媽嗎? 我不是,我是狗媽媽...汪汪

P1230028

The little bird was so sad.   Who is my Mother, it asked the buffalo?

鳥寶寶相當的難過的問著水牛說: 誰是我媽媽呢?

P1230034

The little bird called out the boat....Where is my Mohter?  The boat did not stop and went on.

鳥寶寶對著船大喊著....我的媽媽到底在哪裡呢?   大船行進中,沒有理會鳥寶寶....(鳥寶寶心裡好失望哦~)

P1230040

The plane had came out the sky.   這時,天空出現了一架飛機.....(咻~~)

P1230031

The little bird looked way, way up .  It saw a big plane.  "Here I am, Mother," it called out.( Keep looking for its Mother)

鳥寶寶向天空望呀望,看見了飛機.....啊~~~~是我媽媽嗎?   鳥寶寶一直不斷地找著鳥媽媽.....

P1230051

Oh~ Baby!!!! No worries, I am here....No one is your Mother.   I'm your Mother

我的乖寶貝,別怕別怕.....媽媽就在這裡,牠們全都不是你的媽媽....我才是啦!!!! I love you, my baby.

(今日的故事在有趣中帶些感人的情節,老師也將故事轉化成對話方式,使故事變得較為生動.詼諧) 

    

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    捧馨園托嬰中心 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()